Je prirodzené kombinovať rôzne Playing-2-gether zručnosti v praxi. Niektorí učitelia v praxi však radšej praktizujú rôzne zručnosti osobitne. Kombinácia oboch stratégií môže byť dôležitá pre integráciu týchto komplexných interakčných zručností do každodennej praxe.
Následne si môžete pozrieť fragmenty videí, v ktorých učitelia nášho projektu pozorujú správanie detí vo svojej triede.
Tieto videá sú financované grantom EU Erasmus+. Za obsah zodpovedajú autori.

Hranie sa s vodou
Dve staršie deti a jeden mladší chlapec Farhat sa hrajú s vodou a niekoľkými predmetmi. Učiteľ Jorge ich pozoruje a snaží sa priviesť deti k tomu, aby premýšľali o plávaní a potápaní. Všimne si, že Farhat nemá záujem a začne napodobňovať jeho hru napĺňaním džbána vodou.
Môžete si všimnúť, že deti sa zaujímajú o rôzne materiály a procesy. Jorge sa rozhodne nasledovať v hre Farhata, dieťa, s ktorým si chce upevniť vzťah. Ako Farhat reaguje na danú situáciu?
Ako postupujete pri rozdielnych záujmoch detí?
Kde je Batman?
Farhat (4;2 r.) používa holandčinu ako druhý jazyk. Spolu s učiteľom Jorgem sa hrá s Batmanovým autom a hradom. Jorge prevažne nasleduje Farhata v hre, pozoruje ho, napodobňuje a opisuje to, čo chlapec robí alebo hovorí. Taktiež vytvára momenty ticha.
Napriek tomu, že Jorge prevažne nasleduje Farhata v hre, snaží sa tu a tam vniesť do hry nové prvky. Všimli ste si, že je Jorge citlivý na Farhatovu reakciu? Ako zostávate spojený s deťmi, keď do hry vnášate nové impulzy?
Kreslenie tvárí
Učiteľka Dana a Oliver (6 r.) kreslia jeden druhého. Bol to Oliverov nápad. Učiteľka napodobňuje jeho činnosť. Zo začiatku nasleduje Olivera v hre, neskoršie ho povzbudzuje ku konverzácii tým, že verbálne opisuje činnosť a pocity prameniace z danej situácie.
Ako sa cíti Oliver? Prejavuje záujem o danú aktivitu? Všimli ste si prítomnosť emocionálnej väzby medzi nimi?
Riešenie problémov v skupine
Deti sa rozprávajú o “službe v triede.” Učiteľka Dana sa pýta detí, ako vyriešiť problém, keď dvaja chlapci, Oliver (6 r.) a Patrik, chcú mať službu v triede v rovnakom čase. Pravidlom v triede je, že službu má len jedno dieťa. Kladie deťom otázky, ktoré smerujú k spoločnej spokojnosti v triede, zameriava sa na pozitívne emócie v skupine a na rozhodnutie, ktoré bude prijateľné pre celú triedu. Verbálne opisuje situáciu, pomenúva pocity v skupine a podporuje vzťahové potreby v skupine.
Je učiteľka Dana vnímavá k individuálnym potrebám v triede? Ako zvláda situáciu? Je emocionálne spojená s deťmi, predovšetkým s Oliverom? Aké druhy vzťahových potrieb rozvíja?