Pozorovanie

Pozorovanie je dôkladné sledovanie správania dieťaťa a dôsledné načúvanie jeho potrebám.Predtým ako začnete s precvičovaním ďalších Playing-2-gether zručností, je nevyhnutné venovať viac času pozorovaniu dieťaťa. Pri pozorovaní dieťaťa sa snažte nájsť odpovede na nasledujúce otázky:

– ako dlho trvá, kým sa dieťa začne hrať?
– ktorú aktivitu si dieťa vyberie?
– čo si myslíte o tom, že si  dieťa zvolilo práve túto aktivitu?
– ako sa dieťa prejavuje v priebehu prvých minút trvania aktivity?
– koná dieťa inak, ako keď ho bežne vidíte v triede?
– skúste si všimnúť niečo týkajúce sa dieťaťa, čo ste si predtým nevšimli.
– ako sa cítite? Čo pociťujete smerom k dieťaťu?

Nie je potrebné robiť si poznámky ani prechádzať jednotlivými bodmi. Je dôležitejšie, aby ste sa naučili lepšie porozumieť dieťaťu. Týmto spôsobom môžete lepšie sledovať detskú hru.

Následne si môžete pozrieť fragmenty videí, v ktorých učitelia nášho projektu pozorujú správanie detí vo svojej triede.

Tieto videá sú financované grantom EU Erasmus+. Za obsah zodpovedajú autori.

Pozorovanie parkovania vozňov

Učiteľka Anja pozoruje hru Emira (3½ r.). Potichu pozorne sleduje, čo Emir robí so železničnými vozňami a parkovacou garážou. Takto neruší jeho koncentráciu a lepšie Emira spozná.

Čo ste si všimli na Emirovej hre s vozňami? Na čo je sústredený?

Pozorovanie varenia

Ako často sa pri hre s deťmi venujete ‘čisto len ich pozorovaniu’? Cítite sa pohodlne v momentoch ticha?

Pozorovanie hry so stavebnicou „Duplo“

Učiteľka Dagmar pozoruje hru Yohana (6 r.). Sedí oproti nemu a pozerá sa na neho počas hry so stavebnicou „Duplo“. Yohan stavia auto. Učiteľka mu venuje pozornosť bez toho, aby ho prerušila. V jednu chvíľu jej chce Yohan ukázať auto.

Ako často sa pri hre s deťmi venujete ‘čisto len ich pozorovaniu’?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.