Ako?

P2G ako prevencia a intervencia

Program Playing-2-gether môžete implementovať ako preventívnu stratégiu, ale aj ako intervenciu. Pri prevencii sa dôraz kladie na zlepšenie kvality vzťahu učiteľ-dieťa u všetkých detí v triede. Preto môžete program Playing-2-gether praktizovať s malými skupinami detí a meniť zloženie týchto skupín podľa potreby. Pri intervencii sa môžete sústrediť na dieťa, s ktorým sa necítite byť  dobre prepojený. V našom projekte Erasmus + KA2 sa zameriavame na deti, s ktorými učiteľ nemá kvalitný vzťah alebo s ktorým sa necíti byť  dobre prepojený  (napr. deti, ktoré podľa učiteľa vykazujú problémové správanie). Program Playing-2-gether môže byť použitý ako stratégia na zlepšenie inklúzie týchto detí do predškolského zariadenia.

Chcete sa dozvedieť viac o Playing-2-geteher zručnostiach? Pozrite si časť Playing-2-gether zručnosti

Je dôležité, aby ste sa zamysleli nad implementáciou Playing-2-gether zručností. Chcete vedieť viac? Pozrite si časť  “príbehy”, ako aj časť “Ako sa na(učiť) P2G

Organizácia P2G v triede

Hráte sa s jedným alebo viacerými predškolákmi?

  • To záleží na Vašom zameraní.
  • Ak si chcete otestovať Playing-2-gether zručnosti, môžete sa zamerať na ktorékoľvek dieťa. Napríklad, hráte sa na koberci so vzorom cestnej premávky a napodobňujete správanie konkrétneho dieťaťa. Ak si všimnete, že sa to dieťaťu nepáči, môžete počas priebehu aktivity napodobňovať správanie iného dieťaťa. Je však vždy dôležité venovať pozornosť všetkým deťom a neignorovať ostatné deti. Čo keby ste  spojili deti pri hre alebo v priebehu aktivity zapojili do hry ďalšie dieťa?
  • Iné deti sa tiež môžu hrať v rohu miestnosti, v ktorom praktizujete aktivity v rámci programu Playing-2-gether. Môžu sa k vám tiež pripojiť. Ak chcete, môžete zmeniť svoje zameranie na iné deti.
  • Nemusíte vždy realizovať aktivity v rámci programu Playing-2-gether s rovnakými deťmi. Ktorúkoľvek zručnosť môžete trénovať s ostatnými deťmi.
  • Ak sa chcete zamerať na budovanie kvalitného vzťahu učiteľ – dieťa s dieťaťom, s ktorým máte problémy, je dôležité, aby ste si s týmto dieťaťom naplánovali pravidelné stretnutia v rámci programu Playing-2-gether. Môžete si zvoliť prácu s týmto dieťaťom samostatne alebo v malej skupine detí. Potom sa zameriate hlavne na svoj vzťah s týmto konkrétnym dieťaťom.

Kedy je najvhodnejší čas na realizáciu aktivít Playing-2-gether?

  • Najlepšie je naplánovať aktivity Playing-2-gether do týždenného alebo denného školského rozvrhu, primárne v čase vymedzeného na hranie. Zámerne otestujte jednu alebo viac Playing-2-gether zručností v konkrétnom kútiku triedy. Nižšie nájdete bližšie informácie ohľadom časti miestnosti alebo aktivitách vhodných pre program Playing-2-gether.
  • Playing-2-gether zručnosti, ako sú pozorovanie, pomenovanie pocitov a zohľadňovanie vzťahových potrieb, sa môžu udiať počas celého dňa. Neobmedzujte sa preto len na časť dňa, na ktorú ste si naplánovali aktivity v rámci programu Playing-2-gether.

Kde by sa v triede mali realizovať aktivity v rámci programu Playing-2-gether?

  • Ak realizujete aktivity v rámci programu Playing-2-gether a ste jediným učiteľom v triede, vytvorte v triede dobre definované a centrálne miesto. Týmto spôsobom môžete  dohliadať na ostatné deti a v prípade potreby zasiahnuť, a súčasne sa môžete sústrediť na jedno alebo viac detí. Ak deti dostatočne pociťujú prítomnosť učiteľa, je menšia pravdepodobnosť, že budete vyrušovaný.
  • Dajte deťom pokyn, aby si najprv navzájom pomohli a až potom vyrušovali učiteľa. Na podporu takýchto dohôd môžete použiť aj piktogramy alebo plyšové hračky. Napríklad, keď nosíte šatku alebo keď je medveď na stoličke, deti vedia, že ste zaneprázdnení hraním sa s konkrétnymi  deťmi a že ak potrebujú pomoc, musia sa najprv opýtať druhých detí.
http://www.p2g.ukf.sk/wp-content/uploads/kengura-2-300x212.png
http://www.p2g.ukf.sk/wp-content/uploads/kengura-1-300x204.png

Ktoré miesta alebo aktivity sú vhodné pre program Playing-2-gether?

  • Vo všeobecnosti je vhodná väčšina hier. Najdôležitejšia je, že sa dieťaťu páči tak hra, ako aj miesto v triede, kde sa aktivita uskutočňuje.
  • Niektoré aktivity v triede, ako napríklad rozprávanie príbehov alebo hodiny gymnastiky, sú však pre program Playing-2-gether menej vhodné, nakoľko sa tento program zameriava na vzájomnú interakciu.
  • Dokonca aj hranie vonku, v pieskovisku, alebo hranie rolí sú dobré možnosti na praktizovanie  programu  Playing-2-gether.
  • Uistite sa, že ste sa dostatočne zamerali na záujmy a potreby dieťaťa (detí)! Uistite sa, že interakcia je možná. Vyhnite sa aktivitám, ktoré sú príliš ťažké a tiež príliš pasívne alebo individuálne, ako je riešenie hádaniek, prezeranie obrázkových kníh, …, pokiaľ ich dieťa vyslovene nežiada.
  • Ak majú deti problém s výberom hry alebo miesta kde sa chcú hrať, môžete výber obmedziť pomocou krabice Playing-2 s obmieňajúcim sa obsahom. Dieťa (deti) si môže vybrať hračky, ktoré sú v tejto krabici.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.