“Nerobme to”

“Nerobme To” (“NIE-Zručnosti”)

Program Playing-2-gether je určený pre dieťa, aby získalo skúsenosť, že čokoľvek, čo urobí je v poriadku. Preto existuje niekoľko “NIE-zručností”, ktorým by ste sa mali počas aktivít v rámci programu Playing-2-gether vyhnúť. Pokúste sa, napríklad, vyhnúť kladeniu otázok, pretože kladením otázok preberáte vedenie hry a následne hru riadite.

V priebehu realizácie aktivít v rámci programu Playing-2-gether

– Snažte sa vyhnúť kladeniu otázok deťom, pretože by to mohlo narušiť hru dieťaťa. Môžete klásť otázky, ale uprednostňujte otvorené otázky a pokúste sa pýtať čo najmenej otázok
– Nedávajte rozkazy ani príkazy
Nekritizujte správanie dieťaťa
Neučte dieťa zručnostiam
Netrestajte správanie dieťaťa

Tieto “NIE-zručnosti” sú “riadením”, zatiaľ čo cieľom programu Playing-2-gether je “sledovať vedenie hry dieťaťom.”

Tieto videá sú financované grantom EU Erasmus+. Za obsah zodpovedajú autori.

Písanie a hláskovanie Oliverovho mena

Učiteľka Dana dáva príkaz Oliverovi (6 r.). Chce, aby napísal svoje meno a ona ho začína hláskovať. Oliver ju zastaví, pretože to chce urobiť sám. Tento krátky okamih ukazuje, že by sme nemali deti nútiť k činnosti. Na začiatku programu je to pre väčšinu učiteľov celkom prirodzené. Učitelia by sa mali naučiť vyhnúť sa takýmto reakciám. Učiteľka uznala, že to nie je v poriadku a prestala Olivera viesť. Zaznamenali ste Oliverovu reakciu? Vyhovuje mu tento príkaz? Aká bola reakcia učiteľky?  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.