“Nerobme To” (“NIE-Zručnosti”)
Program Playing-2-gether je určený pre dieťa, aby získalo skúsenosť, že čokoľvek, čo urobí je v poriadku. Preto existuje niekoľko “NIE-zručností”, ktorým by ste sa mali počas aktivít v rámci programu Playing-2-gether vyhnúť. Pokúste sa, napríklad, vyhnúť kladeniu otázok, pretože kladením otázok preberáte vedenie hry a následne hru riadite.
V priebehu realizácie aktivít v rámci programu Playing-2-gether
– Snažte sa vyhnúť kladeniu otázok deťom, pretože by to mohlo narušiť hru dieťaťa. Môžete klásť otázky, ale uprednostňujte otvorené otázky a pokúste sa pýtať čo najmenej otázok
– Nedávajte rozkazy ani príkazy
– Nekritizujte správanie dieťaťa
– Neučte dieťa zručnostiam
– Netrestajte správanie dieťaťa
Tieto “NIE-zručnosti” sú “riadením”, zatiaľ čo cieľom programu Playing-2-gether je “sledovať vedenie hry dieťaťom.”
Tieto videá sú financované grantom EU Erasmus+. Za obsah zodpovedajú autori.

Písanie a hláskovanie Oliverovho mena
Učiteľka Dana dáva príkaz Oliverovi (6 r.). Chce, aby napísal svoje meno a ona ho začína hláskovať. Oliver ju zastaví, pretože to chce urobiť sám. Tento krátky okamih ukazuje, že by sme nemali deti nútiť k činnosti. Na začiatku programu je to pre väčšinu učiteľov celkom prirodzené. Učitelia by sa mali naučiť vyhnúť sa takýmto reakciám. Učiteľka uznala, že to nie je v poriadku a prestala Olivera viesť. Zaznamenali ste Oliverovu reakciu? Vyhovuje mu tento príkaz? Aká bola reakcia učiteľky?