Manuela Sanches Ferreira je profesorka na Pedagogickej fakulte, Polytechnickej vysokej školy v Porte a v Centre pre výskum a inovácie vo vzdelávaní. Je odborníčka na inkluzívne vzdelávanie. Ako sa môžeme uistiť, že každé dieťaťa sa ráta? Ako môžeme vytvoriť inkluzívne vzdelávanie?

Tieto videá sú financované EU Erasmus+. Autori sú zodpovední za obsah.
Čo je to rané inkluzívne vzdelávanie?
Prečo je pre deti dôležité?
Prečo je dôležité pre spoločnosť?
Aké sú základné charakteristiky inkluzívneho prostredia v predškolskom vzdelávaní?
Prečo učitelia považujú ťažkosti v správaní dieťaťa za jednu z najväčších výziev inkluzívneho vzdelávania?
Čo deti s ťažkosťami v správaní potrebujú od svojich učiteľov, aby sa cítili začlenené?
Čo sú výzvy inkluzívneho vzdelávania?
Aký je najprekvapujúcejší pohľad, ktorý ste získali zo skúseností vedkyne v tomto odbore?
Hilde Colpin je profesorka na Fakulte psychológie a kontextuálneho rozvoja na Katolíckej univerzite v Leuvene, Belgicko. Vysvetľuje vstupy a výstupy vzťahovej väzby a úlohu učiteľovej senzitivity pri vytváraní kvalitného, srdečného a prívetivého vzťahu medzi učiteľom a dieťaťom.

Tieto videá sú financované EU Erasmus+. Autori sú zodpovední za obsah.
Aký je význam dobrého vzťahu medzi učiteľom a dieťaťom?
Čo je to „pripútanie“ vzťahová väzba?
Ako môže učiteľ vytvárať dobrý vzťah s deťmi?
Prečo je ťažké vybudovať si dobrý vzťah s niektorými deťmi?
Čo je to „senzitivita“?
Je senzitivita dôležitejšia ako poriadok a pravidlá?
Prečo je dôležité využiť kontext hry na vytvorenie dobrých vzťahov s malými deťmi?